Op rondreis – Frankrijk deel 2

Inmiddels thuis, ik ga wat gaatjes zoeken om te schrijven zodat ik hopelijk voor onze reis binnen een paar weken klaar ben met alles over de rondreis te vertellen. En ik heb veel te vertellen!

Jullie konden al lezen hoe onze reis niet zo geweldig van start ging, gelukkig konden we snel naar de volgende camping, Domein de Chalain waar we uiteindelijk een nachtje eerder zouden aankomen dan voorzien. Aankomen aan de receptie inchecken, volgende receptie en hop naar de caravan. Jammer genoeg konden we daar al meteen beginnen met afwassen want de vaat die proper in de kasten hoorde te staan was vuil. Nu ja, dit was een tendens doorheen gans de reis jammer genoeg.

Op dat moment lieten we het nog niet aan ons hart komen en we genoten van de zon en het uitzicht op Lac de Chalain. We kwamen er ’s avonds aan dus al snel gingen we slapen. De volgende ochtend haalden we een wandelkaartje op en besloten we een wandeling te gaan maken. We vertrokken vol goede moed en we zouden wel zien hoever we zouden geraken. Na 2.5 km besloten we de volledige route rond het meer te wandelen… 12 km. We zijn het wandelen gewoon, maar pittig zou het zeker worden. Onze kinderen zijn goede stappers op Victor na. Charlotte is gewoon nog te jong op zo’n lang afstand te wandelen en dan hadden we natuurlijk nog Nathan en de rugzak waarin het fototoestel, drinken, eten, … zat. Na 2.5 km moesten dan ook wel meteen beiden gaan dubbeldragen. Dat bleef zo voor 3/4de van de wandeling. We klommen de berg op, daalden af, klommen weer, liepen door velden, volgden de pijlen, … Net op het moment dat we dachten stilaan over de helft te zijn, kwamen we tot de vaststelling dat we 3 km verkeerd waren gelopen. We begonnen even te mopperen. Het was 30 graden en we begonnen stilaan moe te worden. De kinderen niet, die gingen door. ‘Zo gaat die goed! Zo gaat die beter! En nog een kilometer!’ keelden ze luid tussen de velden. Nu ja, mopperen had natuurlijk geen zin want verder moesten we toch.

Een paar kilometer voor het einde vonden we een kraampje waar je ijsjes en frietjes kon kopen. Dolenthousiast, bijna huilend van euforie (ons water en eten was al heel lang op, op dat moment) gingen we op een bankje zitten en bestelden we ijsjes, frietjes en nuggets. Lucas koelde zijn voeten af in het meer en de kinderen speelden tikkertje. Blij dat we een half uurtje onze batterijen goed konden opladen. Daarna gingen we verder en eens op de camping weer aangekomen vroegen de kinderen of ze naar de caravan mochten lopen. Echt lopen?! Gek zijn ze! Ze mochten, zolang ik niet mee moest doen. Op dat moment 15 km in de benen. Die avond nog eten, naar het meer kijken, nog een ijsje en met uiteindelijk 17 km in de benen ons bed in. Doodop, maar zo voldaan. Het was een prachtige dag waar we alle 7 enorm van genoten hebben.

De volgende dag hadden we de kinderen een kidsday beloofd. Dat hadden ze echt wel verdiend na zoveel stappen de dag ervoor. We zouden gaan zwemmen en minigolfen. Om 11 uur stonden we in de striemende regen aan de minigolf ‘Ah nee meneer, dat gaat pas open om 14 uur.’ zeiden ze tegen Joeri. Oké, eerst zwemmen dan maar. Bleek het zwembad van de camping zo’n subtropisch zwemparadijs te zijn zoals je er hier in België een aantal hebt. Dat wilde dus zeggen zwemzak pakken, gaan omkleden daar en dan pas zwemmen. Zoveel werk seg op vakantie 😉 maar kom we gingen zwemmen… Ging het zwembad ook pas open om 14 uur. Toen werd het tijd om navraag te doen en al snel werd het duidelijk… Domain de Chalain is dood tot en met 14 uur. Daar sta je dan met je kinderen op een camping met een klein speeltuintje voor enkel grote kinderen en een meer in de striemende regen. Bon, dan maar kijken wat er in de buurt te doen was van leuke dingen.

Ik overtuigde de kinderen halvelings tegen hun zin om op hun kidsday naar La maison de la vache qui rit te gaan wat gelukkig een mega voltreffer bleek te zijn. Daarna gingen we minigolfen in de regen om vervolgens naar het campingrestaurant te trekken… Jaja, om 19:30 zaten we in het campingrestaurant. Na een half uur en weet ik hoeveel keer zwaaien en een knik te hebben gekregen kwamen ze tot bij ons. ‘Om te eten?’, ‘Euh, ja…’
‘Dan moet je onder de luifel gaan zitten.’ Ik gaf hem een blik die duidelijk maakte dat er op hun terras onder de luifel geen plaats was en al zeker niet voor een groot gezin als het onze. Toen hij door had wat ik bedoelde dekte hij onze tafel. Weer een half uur later kwamen ze pas onze bestelling opnemen. Gelukkig stond er 10 minuten later voor onze neus wel een maaltijd om ons nog lang te herinneren. Ze was heerlijk!! Echt wauw! Na het eten moest ik snel naar de caravan. Ik was namelijk nog steeds ziek (al een paar weken op dat moment) en voelde dat ik terug moest. Een half uur heeft Joeri zitten wachten op de rekening om uiteindelijk binnen te gaan betalen.

Domain de Chalain is een geweldige camping als je houdt van wandelen. Dat doen we, maar af en toe iets anders is ook leuk. Ook zwemmen in het meer is er natuurlijk fantastisch. Het is een plek waar we zeker nog eens terug naartoe willen om te gaan wandelen, watervallen te gaan bezichtigen, een duik in het meer te nemen, … Zo eens om te passeren tussendoor zoals we nu deden. Dan zijn onze verwachtingen ook anders. Voor elke natuurliefhebber zou ik zeggen… Daarheen! En vergeet dan ondertussen zeker niet La maison de la vache qui rit te gaan bezoeken!

En omdat ik het niet kan laten, nog een lading foto’s 😉

Wie trouwens ook (met kinderen) zo’n leuke wandelingen wil gaan doen en op termijn zelfs langere. Mijn tante is een kickstart project gestart om zo iedereen aan het wandelen te krijgen, beginnende met slechts een uurtje per week. Kijk snel even via deze link voor meer informatie. Ja, wandelen zit ons in de genen 🙂

Volg en vind ons leuk op:
Google+

Eén gedachte over “Op rondreis – Frankrijk deel 2

• 2 oktober 2018 om 19:12
    Permalink

Die foto waar je enkel nathan zijn oogjes ziet is machtig